2010年1月10日 星期日

我有我的生活,你有你的忙碌!

啦啦小姐:

好一句「使命必達」,
就睇你係咪我給的使命都必達!!!

說起來我也遇過「以為我年終無休」的貴人,他在一個星期日致電「問候」,令我心感「溫暖」。那是一位某廣告公司的同事,在某個我要出席event工作的星期日,表面打來關心,實質是來追擊!為了保留原汁原味的「溫暖」,我將當日對話照錄如下:

我:「喂?」
佢:「喂~~係邊呀?」(請注意!扮friend的語氣,連自己係邊個都無講,老奉要人知佢係邊個!)
我:「哦?我出左event做野,有野幫到你?」
佢:「係呀!!個客有野要改,都幾多下,你快點抄低!」
我:「我而家個event on緊show,無紙筆在手,方唔方便聽朝搵你?或者你mark低send俾我,我聽朝改俾你。」
佢:「下?我諗住快點講你知,你可以即刻叫designer改俾我丫嘛,你知個客煩架啦~~而家改完俾佢,佢一陣睇完仲要改嘛!」
我:「今日同事都放假呀~~你而家講左都係聽朝先改呀!」(死唔肯收線,妄顧別人當下的工作!)
佢:「下?乜你地星期日有假放架咩?」
我:「下?係呀!你唔放架咩?我而家OT緊架!」
佢:「我以為你地星期六、日都返工!」
我:「唔係呀!我地星期六、日都放假!」

真係火滾!呢位同事已經星期一至星期五,由早上十點到晚上十一點都可以找到我幫佢改稿,仲要即刻改番俾佢,咁我星期六、日放假有幾咁奇?我當時火燒心忘了問佢意見:

「咁你以為我應該幾時先放假?」

還有另一次經歷,令我十分懷疑,係咪所有廣告公司都係年終無休。

那是跟另一間廣告公司交手的事,某貴客的幾版稿,在影相前給了一次brief,在看到first layout後,覺得不是那回事,所以給了另一個brief,再改再brief,如是者,本是給了三個不同的要求,繼而再來三個brief,將之前幾個brief的內容重組出不同配搭,逐一試試。又如是者,這幾版稿在四天內,字與layout均做了20個version(因為每改一轉layout轉一次jpeg都會mark version number,所以我好記得,又為免佢改返轉頭,呢份稿的artwork file都save as左十個file!在雜誌一般散稿來說,這可算是一個紀錄!)

好了,到了必須out稿的星期五,終於試到貴客想要的東西,便開始執字粒,從下午開始成段改,改到捉字捉句改(要注意呢幾版稿有十段字!),廣告公司同事向我說出貴客在某句想要表達的意思,我建議了一種寫法,但不被接納,然後對方會建議我採用佢預先準備好的寫法;好了,改多三兩轉後,又叫我用番之前邊個layout的寫法,好彩我有save,唔係都唔知邊個打邊個version!我原以為開始改返轉頭就即是見岸,其實是我太天真!這些字粒,執到凌晨四點還在執,全間公司只剩我與designer二人,但實情執字粒又不需要desiger執,他坐著無事做在釣魚,我又因為之後要output而不能放他走,實在大家都覺得很痛苦,改到唔知為乜。

點知,這時候廣告公司那位同事,興致勃勃打來催稿,還跟我說:

「你果邊咁靜既?我地呢邊好熱鬧,阿客都過左唻食宵夜等睇稿呀!」
xyz!@#$%^&*(*&^%
!!!我飯都未食呀!宵夜!!!

最後此稿改到翌日清晨六點,第43個version才了事。

我不敢否定這世上真有人熱愛工作至年終無休,也不認為他們有錯,但凡事也不該用自己把尺來度人吧!你不需要休息可別要我陪你,我認為有效確定的brief和在指定時間內盡力準確完成工作,就是最好的作品。無了期的改只會壞大事,尤其是無謂的工序,不但浪費時間,更浪費資源,為了改那十個字的句子,浪費了多少燈油火蠟冷氣資源?為了print稿出來對色對字,浪費了多少樹木的生命?最重要是因你愛熱鬧的工作而浪費了我的青春!

我愛我的工作,但不等於我不愛我的生活,做創作的人最需要的是生活,沒有好好的體驗生活,又如何有input,沒input又如何給你一個星期不停的output?

好了,休假中的我也實在太多牢騷了,想補充一下你說沒有人會在沒有觀眾的舞台表演,其實在沒有觀眾的時候,我們還得在後台打點呢!雖然周六、周日,我們表面上是放假,但我們常常也沒有專心地放假,而腦裡總注視著工作的事情,如周末行街是為了買props,留在家裡攤抖的同時也在努力寫稿、做dummy、搵reference等等。實在稱不上忘了時間的鐘,因我是沒有時間的淙~~~

駐柬埔寨速遞員

沒有留言:

張貼留言